AIG använder cookies på denna webbplats för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta att använda webbplatsen godkänner du att vi sparar och använder oss av cookies på din dator. Du kan ändra villkoren för cookies i inställningarna för din webbläsare. Läs om vår cookie policy för mer information.

Kontakt

De mest vanliga frågorna vi får

Vanliga frågor

Vad händer när jag har tecknat en försäkring på er hemsida?

Så fort vi har mottagit din ansökan börjar din försäkring att gälla. Inom några dagar kommer du att få ditt försäkringsbrev och de fullständiga försäkringsvillkor som gäller för din försäkring. Din första faktura kommer inom några veckor.

Från och med när börjar min försäkring gälla?

Din försäkring börjar gälla så fort vi har tagit emot din ansökan.

Var kan jag hitta mina fullständiga villkor?

Du hittar fullständiga villkor på hemsidan under varje produktsida.

Var gäller min försäkring?

Under giltighetsområde på ditt försäkringsbrev framgår det var din försäkring gäller. Vi har dock ett generellt undantag för alla försäkringar:

Försäkringen gäller inte för resa till länder som omfattas av internationella sanktioner, såsom Afghanistan, Kongo, Kuba, Liberia, Irak, Iran, Nordkorea, Sudan, Syrien eller länder som UD avråder från att resa till. Vilka länder som omfattas av internationella sanktioner uppdateras regelbundet.

På vilka sätt kan jag betala?

När du tecknar försäkringen kan du först välja på att få en faktura för ett kvartal, halvår eller helår. I nästa steg, på bekräftelsesidan, kan du sedan byta till autogiro.

Vill du som befintlig kund betala via autogiro kan du byta till det via formuläret nedan, alternativt fylla i och skicka in medgivandeblanketten som du får tillsammans med din första faktura. Medgivandeblanketten finns även som pdf nedan.

Autogirodragningen görs den 28:e varje månad. Om du får en faktura ska du betala den, autogirodragningarna aktiveras då till nästa betalningstillfälle.

Vad händer om det inte finns täckning på mitt konto?

Om täckning saknas en månad så drar vi dubbelt nästa månad. Om täckning saknas två månader i rad säger vi upp försäkringen.

Faktura: Vi skickar ut en påminnelsefaktura. Om inte påminnelsen betalas säger vi upp försäkringen.

Vad har ni för Bankgironummer?

5689-4462

Hur ändrar jag kontonummer, adress eller namn?

Kontakta vår kundservice på 08-506 920 70 eller skicka e-post till kundservice@aig.com

Kan jag ångra mitt köp?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från och med det att du mottagit fullständiga försäkringshandlingar. Om du vill ångra tecknande av försäkring meddelar du oss på på 08-506 920 70 alternativt kundservice@aig.com.

Hur anmäler jag en skada?

Du kan själv ladda ner en skadeanmälan under fliken ”skadeanmälan”. Du kan även kontakta vår kundservice på 08-506 920 80 så hjälper vi dig genom att skicka en blankett hem till dig. Du kan även maila till oss: bti@aig.com

Hur sker utbetalningen vid en skada?

Utbetalning sker vid godkänd diagnos och till det konto som du uppgett till skadeavdelningen i din skadeanmälan. Det är vår skadeavdelning som tar beslut om utbetalning och dess belopp.

Jag vill avsluta min försäkring, hur gör jag?

Du säger upp din försäkring via brev, fax, e-post eller telefon.

Adress: AIG Europe Limited, Box 3506, 103 69 Stockholm
Fax: 08-506 920 90
E-post: kundservice@aig.com
Tel: 08-506 920 70

Uppge personnummer, ärende och vilken försäkring det gäller.

Mitt/mina barn är försäkrade genom skolan hos AIG, vart vänder jag mig?

Kontakta AIG:s växel och 08-506 920 00 och uppge ditt ärende och att det gäller en kommunförsäkring för ditt/dina barn.

Teckna försäkring
Teckna försäkring